.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حضور احمدی‌نژاد در اوپک در شأن نظام نیست

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که حضور رئیس‌جمهوری در نشست اعضای اوپک، در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران نیست، گفت: با توجه به تشریفاتی بودن سمت ریاست در اوپک، در شأن رئیس‌جمهوری ایران نیست که در این نشست، در ذیل دبیرکل اوپک حضور داشته باشد.

به گزارش شمال نیوز"مؤید حسینی‌صدر" در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان این که کمتر از سه هفته به برگزاری نشست اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت در وین باقی‌مانده است، تصریح کرد: با توجه به این که امسال، ایران ریاست این نشست را بر عهده دارد، رئیس‌جمهوری باید فردی را برای حضور در این نشست معرفی کند که تسلط کافی به مسائل صنعت نفت داشته باشد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که سرپرستی رئیس‌جمهوری در وزارت نفت قانونی نیست، افزود: اگر هم منع قانونی برای سرپرستی رئیس‌جمهوری در وزارت نفت و حضور ایشان در نشست اعضای اوپک، وجود نداشته باشد، در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران نیست که رئیس‌جمهوری خود را برای ریاست به این نشست معرفی کند.



نشست اوپک در سطح وزیران است، نه رؤسای‌جمهوری

وی ادامه داد: نشست اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (OPEC)، در سطح وزیران نفت کشورهای عضو برگزار می‌شود و حضور ریاست جمهوری ایران در این نشست توجیه مناسبی ندارد و موجب تنزل شأن و جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی می‌شود.



ریاست ایران در اوپک تشریفاتی است

حسینی‌صدر با بیان این که ریاست نشست اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (OPEC)، سمت تشریفاتی است و در حقیقت کار اصلی را در این نشست دبیر آن انجام می‌دهد، اظهار کرد: در شأن رئیس‌جمهوری ایران نیست که در این نشست در سایه دبیرکل اوپک باشد.

وی افزود: دبیر کل نشست اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت، هر سه سال یک بار معرفی می‌شود، ولی ریاست آن سالانه، دوره‌ای و بر اساس حروف الفبا میان کشورهای عضو تقسیم می‌شود و در اصل ریاست این نشست قدرتی برای تصمیم‌گیری ندارد.



بی‌توجهی به آرای رئیس‌جمهوری در اوپک، برای ایران گران تمام می‌شود

این نماینده مردم با بیان این که نمایندگان کشورهای عضو الزامی برای تأیید سخنان رئیس‌جمهوری در نشست اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت ندارند، تصریح کرد: با توجه به این که این نشست‌ها، مشورتی برگزار می‌شوند، بی‌توجهی به سخنان و آرای رئیس‌جمهوری در این نشست، جلوه مناسبی برای وجاهت نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد.



کسی با کلاس‌های فوق برنامه نفتی نمی‌شود

وی با تأکید بر این که نماینده ایران در نشست اوپک، باید از میزان تولید و مصرف نفت در جهان، میزان نفت ذخیره شده بر روی کشتی‌ها (نفت روی آب)، حجم ذخایر استراتژیک نفت، پیش‌بینی از بهای نفت در آینده و آخرین تحول‌های بین‌المللی، اطلاعات دقیق و به روز شده داشته باشد، افزود: اطلاعات حوزه نفت بسیار دقیق و به‌روز است و با دست‌کم سه سال فعالیت حرفه‌ای در این حوزه به دست می‌آید و نمی‌توان در یک کلاس فشرده این اطلاعات را به کسی آموخت.



دولت با مشورت گرفتن از مجلس، نماینده ایران در اوپک را معرفی کند

حسینی‌صدر ادامه داد: رئیس‌جمهوری باید برای معرفی نماینده ایران در نشست اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (OPEC)، با اعضای کمیسیون انرژی مجلس و کسانی که دانش خوبی از حوزه نفت در اختیار دارند، مشورت کند.



حضور رئیس‌جمهوری در اوپک تأثیری بر قیمت نفت ندارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس در باره آثار بین‌المللی حضور احمدی‌نژاد در اجلاس آتی اوپک به‌ویژه بر بازار نفت گفت: حضور رئیس‌جمهوری در نشست اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (OPEC)، نمی‌تواند تأثیری در قیمت نفت در جهان داشته باشد؛ حضور احتمالی رئیس‌جمهوری در این اجلاس، یک اقدام کم‌سابقه است و به‌طور قطع به شأن رئیس‌جمهوری ایران در مجامع بین‌المللی لطمه وارد می‌کند.

یکصد و پنجاه و نهمین کنفرانس عادی اوپک برای یک روز، هشتم ژوئن سال جاری (چهارشنبه ۱۸ خرداد) در مقر اوپک در وین برگزار می‌شود./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.652 seconds.